El CITM presenta la seva preincubadora de creació digital

El Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia de la UPC, amb la col·laboració de la Cambra de Comerç de Terrassa, i amb el suport del Fons Social Europeu,  ha presentat la primera preincubadora de Creació Digital del Centre. L’acte de presentació va tenir lloc el dijous 13 de juny en una jornada plena d’activitat que va esdevenir una mostra del talent creatiu que sorgeix del CITM i un tast dels serveis d’orientació i assessorament en emprenedoria que oferirà el Centre en el marc d’aquesta nova iniciativa, que començarà a rodar oficialment al mes de setembre.

La preincubadora de creació digital del CITM està adreçada exclusivament a projectes d’estudiantat actual i a projectes d’alumni CITM i busca donar-los visibilitat i suport perquè puguin cristal·litzar en projectes professionals, d’emprenedoria o futures start-ups en el marc de les indústries digitals creatives. La col·laboració amb la Cambra de Comerç de Terrassa en aquesta nova iniciativa permetrà donar un nou impuls als projectes alhora que enforteix els lligams institucionals amb el teixit industrial.

La jornada de presentació es va encetar amb una benvinguda institucional a càrrec de Carles Sora, director del CITM, i una presentació de la preincubadora, a càrrec de David Sánchez, coordinador d’Emprenedoria i Empresa del CITM.

Tot seguit, dos graduats del CITM, Norman Benet, cofundador de Gatera Studio, i Xavier G. Lienas, cofundador de Bakoom Studio i del Festival Latent, van compartir amb els assistents el viatge que ha estat la seva experiència emprenedora des que van sortir de les aules del Centre.

La jornada va continuar amb un taller de comunicació i màrqueting de videojocs, impartit per Marc Angrill, periodista especialitzat en videojocs, director de la revista Lúdica i comissari de l’exposició Nova Pantalla. El Videojoc a Catalunya, que vam tenir el plaer d’acollir al CITM al mes de febrer d’aquest any.

En paral·lel, es va realitzar l’activitat central de la jornada: la mentoria de projectes, en la qual l’alumnat va presentar els seus projectes i va rebre’n feedback per part de destacats professionals de l’àmbit, que actuaven com a mentors en cada especialitat.

L’activitat de mentoria es va organitzar en dues grans taules temàtiques: animació i videojocs. En la categoria d’Animació es va presentar el projecte Rage Against Humanity, de l’alumna Elena Vergel, estudiant del grau en Disseny, Animació i Art Digital. La taula de mentors va estar formada per Pol Soler, FX TD & VFX Artist i alumni del grau en Multimèdia del CITM, Renato Roldán, animador 3D i director d’art, i Xavier Fernández, responsable de Finançament i Subvencions de la Cambra de Comerç de Terrassa. En la categoria de Videojocs, es van presentar 5 projectes. Everdream, Celery, de l’estudiantat del grau en Disseny Digital i Tecnologies Multimèdia, i Unlighted, Dreamward i Mind’s Abyss, tots tres desenvolupats per estudiantat del grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs.  Els membres de la taula de mentors que van valorar aquests projectes van estar Anna Pajarón, responsable d’Emprenedoria i Projectes Internacionals de la Cambra de Comerç de Terrassa, Xavier Fernández, responsable de Finançament i Subvencions de la Cambra de Comerç de Terrassa, Daniel Cuadrado, Senior Game Designer a Moon Studios, Kiko Palomares, vicepresident of Engineering a XRHealth, Marc Martí, director d’art a Socialpoint i Norman Benet, CEO i cofounder de Gatera Studio. A més de destacats professionals en la seva especialitat, Daniel Cuadrado, Kiko Palomares, Marc Martí i Norman Benet són alumni del CITM.

La sessió es va tancar amb un espai de networking amb tots els assistents al hall del CITM.

Aquesta jornada va ser un primer tast del talent i el pols emprenedor que sorgeix de les aules del CITM. En les pròximes setmanes, s’obriran les inscripcions oficials al programa d’emprenedoria, que es posarà en marxa de manera efectiva a partir del mes de setembre, a l’inici del curs acadèmic 2024-2025.

Amb la col·laboració de: