El CITM celebra la gran festa de graduació 2024

El Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia (CITM) va celebrar el passat dissabte 6 de juliol a l’edifici Vèrtex de la UPC la gran festa de graduació del curs 2023-2024. Un dia especial per compartir i celebrar amb el nostre estudiantat l’inici de la nova etapa professional que ara comencen després d’haver acabat els seus estudis al Centre. L’acte es va fer presencial per als alumnes i familiars, però també es va poder seguir en streaming.

L’acte de graduació 2024, conduït per la periodista Eva Comas-Arnal, va començar amb una efusiva benvinguda general per donar la paraula a Carles Sora, director del Centre, que va ressaltar l’emoció de viure, un any més, aquest dia tan especial per a la comunitat CITM.

Carles Sora va parlar dels grans reptes viscuts aquest curs a l’Escola, dels quals en va destacar especialment dos. D’una banda, l’organització del congrés Indie Games TRS, conjuntament amb l’Ajuntament de Terrassa, que posava el focus en els videojocs indie des d’una doble perspectiva: la professional i la de recerca. D’altra banda, la incubadora de creació digital del Centre, presentada fa unes setmanes, i que busca ser suport a l’emprenedoria que sorgeix de les aules del CITM. El director va voler tenir un agraïment ben especial per a la delegació d’estudiants CITM, els quals han fet créixer especialment aquest any l’activitat, els premis i les iniciatives que donen “ànima” al Centre.

Tot seguit, el protagonisme va ser per a la padrina de la graduació 2024, que aquest any ha estat Mariona Valls, directora d’art i cofundadora de l’estudi Mango Protocol. En la seva intervenció va compartir consells fruit de la seva experiència professional perquè els graduats s’enfrontin al mercat laboral. Marcar-nos els nostres límits personals en el món professional, buscar allò que et fa especial, vendre la ‘teva moto’ des de l’autenticitat, rebre coneixement i inspiració fora del nostre àmbit per guanyar versemblança en els projectes creatius o connectar amb les persones de qui aprendre són alguns dels tips que va compartir l’artista. “Posar-li ànima és el que fa que els projectes arribin, siguin professionals i tinguin valor”, va afegir.

Tot seguit va ser el torn dels graduats d’aquest any, que en clau d’humor i creativitat, van explicar com havia estat l’experiència de cursar el grau al CITM. Hi van intervenir:

• Valeri Bosch, Helena Lahora i Júlia Serrano, del grau en Multimèdia.
  • Ainhoa Pardo i Olivier Offray, del grau en Disseny, Animació i Art Digital.
  • Biel Rabassa i David Benages, del grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs (Terrassa).
  • Fernando Almedro i Carlos Arnau, del grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs (Barcelona).

Aquest any també es va voler fer un reconeixement als millors Treballs de Fi de Grau (TFG) desenvolupats al llarg del curs, i que van ser lliurats pel director Carles Sora i la coordinadora dels TFG Elisabet Fonts. Els estudiants reconeguts per la qualitat del seu treball van ser:

• Alejandro Moreno, del grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs (Terrassa).
  • Guillem Álava, del grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs (Bcn).
  • Eva Victoria, del grau en Multimèdia.
  • Daniel Anter, del grau en Disseny, Animació i Art Digital.

Després d’un breu vídeo sobre UPC Alumni i la felicitació del professorat CITM, es va donar pas al parlament de Pep Forn, regidor d’Universitats i Transferència de Coneixement de l’Ajuntament de Terrassa, que va voler posar en valor la connexió i l’aposta de la ciutat pel talent audiovisual i creatiu.

A continuació, es va fer l’esperat lliurament de diplomes. El vicerector de Política Universitària de la UPC Joan Gispets, el director del CITM Carles Sora i els coordinadors de grau: Eva Villegas, Marta Fernández i Josep Torelló van ser els encarregats de lliurar els diplomes a tots els graduats i graduades de la promoció 2023-2024.

L’acte va concloure amb unes paraules de Joan Gispets, vicerector de Política Universitària de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), en les quals va parlar-nos de la sort i de l’agraïment, a  més de felicitar a tota la comunitat d’alumnes graduats.

Un vídeo del gaudeamus igitur de la coral de l’Escola d’Arquitectura, el llançament de birrets i les fotos de grup donaven per acabada la cerimònia a l’auditori.

Un pica-pica al jardí amenitzat per la música de la DJ Miss Beat va posar un punt final més distès a aquesta jornada tan especial per a tota la comunitat.

Si voleu reviure l’emoció d’aquest dia, podeu veure totes les fotografies a la galeria de Flickr ‘Acte de Graduació CITM 2024’ i accedir al videoresum de l’acte amb els millors moments: