El CITM acull un seminari DiCode sobre tecnologies i arts escèniques

El dimarts 4 de juny, i en el marc de col·laboració entre el CITM i l’Institut del Teatre, es va organitzar al CITM un nou seminari de recerca DiCode per abordar les sinergies entre les arts escèniques i les tecnologies emergents. L’objectiu és generar nexes d’unió entre els programes que es cursen a les dues institucions dins el marc de recerca i reflexió que es genera al voltant de l’experimentació tecnològica en contextos artístics.

La sessió es va iniciar al hall Àgora del CITM amb una intervenció titulada Performance Radiorator, a càrrec de l’artista Agustina Palazzo, seguida d’una intervención de Clara Laguillo Addad.

Tot seguit, va realitzar-se, el simposi d’Arts en Viu i Tecnologies Incertes en el marc de la presentació del postgrau en Escena i Tecnologia Digital de l’Institut del Teatre, a càrrec dels seus coordinadors Xesca Salvà i Marc Villanueva. També va intervenir Silvia Zayas, docent del postgrau.

Tot seguit, Barbara Raubert va presentar la seva tesi doctoral, que precisament explora la funció dramatúrgica de les tecnologies en la dansa, aprofundint i consolidant els vincles entre les arts escenogràfiques i la tecnologia.

El grup de recerca DiCode és un grup de recerca interdisciplinari a la frontera de les ciències socials, la tecnologia, l’enginyeria, el disseny de producte digital i les arts. Emmarcat en la recerca aplicada (“ciències aplicades”), el grup centra la seva activitat en estudiar les especificitats, el disseny dels nous formats, continguts i experiències emergents pròpies de la comunicació digital des d’un vessant crític i teòrica, de creació artística i d’estudi empíric, amb una finalitat d’anàlisi de l’impacte social d’aquestes tecnologies en la societat.