La 2a edició dels premis Ludi de 3Cat es presenta al CITM

Aquest dimarts 24 de setembre, el plató del CITM ha acollit l’acte de presentació de la 2a edició dels premis Ludi a tot l’alumnat CITM. Un certamen impulsat per 3Cat per segon any consecutiu, amb el suport de GameBCN, que proposa a tot l’estudiantat d’educació superior en l’àrea de videojocs un repte apassionant: crear un videojoc que, de manera divertida, contribueixi a mostrar el català com una llengua rica, útil, viva i de qualitat.

El repte es podrà desenvolupar de manera individual, o bé en grups de fins a quatre integrants, que poden cursar diferents estudis i en diferents centres. La proposta sorgeix del departament de Model i Assessorament Lingüístic de 3Cat i de la mà del seu responsable, Ernest Rusinés.

En l’acte de presentació al CITM han participat Oriol Boira, cap d’Arts Digitals i Videojocs de 3Cat i alumni del grau en Multimèdia del CITM i Fer Arrebillaga, program manager de Game BCN, que han oferit tots els detalls a l’estudiantat per participar en aquesta edició. També han tingut un protagonisme especial els creadors de Redactor Exprés, els estudiants de grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs David Boces, Juan de Dios Garcia i Alejandro Giralt, guanyadors del premi a la millor rejugabilitat en la 1a edició dels Premis Ludi. Tots tres van compartir amb l’estudiantat la seva fantàstica experiència en aquest certamen.

El jurat de la 2a edició dels Premis Ludi serà paritari i estarà format pels principals actors del sector, com ara Socialpoint, Gameloft Barcelona, Larian Studios o Nomada Studios. Escollirà les millors propostes per a cadascun dels premis que s’atorguen:

• Premi Socialpoint a la màxima diversió
  • Premi Larian Studios a la màxima creativitat
  • Premi 3Cat a la millor rejugabilitat

Els grups guanyadors optaran a premis com un viatge a la Gamescom 2025 i a la Devcom 2025 o mentories personalitzades per part de professionals del sector.

Els Premis Ludi, a més de premiar aquestes categories, escolliran un dels prototips per ser evolucionat i desenvolupat com a videojoc al complet per un equip de GameBCN, amb l’opció que els estudiants estiguin implicats en el projecte. I 3Cat serà l’encarregat de publicar aquest videojoc resultant.

El termini per presentar propostes acaba el 30 d’octubre del 2024, abans de les 14:00 h. El lliurament dels premis està previst per al 14 de novembre, a l’Aliança del Poblenou, de Barcelona.

Els Premis Ludi s’emmarquen en el Pla Estratègic de 3Cat per esdevenir un actor clau en el sector estratègic dels videojocs, estimulant la innovació i els nous talents del país.

Més informació i inscripcions: