Carolina López, Sofía Seinfeld i Marta Fernández, noves professores del CITM

El Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia incorpora aquest nou curs 2020-2021 tres noves professores en l’equip de coordinació del centre: la Dra. Sofia Seinfeld, la Dra. Marta Fernández i Carolina López, que impartiran assignatures en els 3 graus del centre i impulsaran noves línies estratègiques de recerca, transferència i docència per al CITM. Els seus perfils, amb una consolidada experiència en docència i recerca, han estat escollits entre les més de 90 candidatures rebudes per a aquestes vacants.

Aquestes són les tres noves docents col·laboradores del CITM:

Sofía Seinfeld. És doctora en Psicologia Clínica i de la Salut per la Universitat de Barcelona i va ser investigadora postdoctoral en Interacció Humà-Computadora a la Universitat de Bayreuth (Alemanya). Apassionada per millorar la qualitat de vida de les persones a través de la tecnologia, ha treballat en diversos projectes de recerca de la UE, en els quals ha investigat nous mètodes per aplicar la realitat virtual a l’hora d’afrontar diferents reptes socials. La seva expertesa també se centra a aprofitar la psicologia i neurociència per millorar el disseny d’interfícies i tècniques d’interacció en HCI.

Marta Fernández Ruiz. Doctora en Disseny de la Interacció i Game Studies per la Universitat Carlos III de Madrid. Cofundadora, l’any 2014, de Labhipermedia, una spin-off de la Carlos III de Madrid centrada en el desenvolupament de solucions multimèdia interactives per a la formació esportiva. És docent en graus universitaris i formació professional i ha publicat en revistes nacionals i internacionals com Brumal, Icono 14, adComunica, Teknokultura, Computers and Education i Education and Information Technologies. Aportarà la seva expertesa en disseny de la interacció, experiència d’usuari, game studies, comunicació digital, cultura transmèdia i l’aprenentatge mitjançat per la tecnologia.

Carolina López Caballero. Investigadora especialitzada en cinema d’animació i audiovisual, és una de les veus més expertes a tot l’Estat en aquesta temàtica. Llicenciada en Belles Arts per la Universitat de Barcelona, va estudiar animació al West Surrey College of Art and Design de Farnham (Regne Unit). Des de 2012, dirigeix Animac, la Mostra Internacional de Cinema d’Animació de Catalunya, i ha estat durant molts anys la responsable del programa Xcèntric del CCCB. És conferenciant, professora convidada en diferents universitats, articulista en revistes de referència al sector i convidada habitual en jurats internacionals i nacionals de cinema d’animació.